تاروت شناسیتاروت کبیر

کارت شماره ۸ تاروت کبیر- استقامت

معنی کارت تاروت کبیر استقامت در جهت صحیح: استقامت، شجاعت، صبر، کنترل و محبت

معنی برعکس کارت تاروت کبیر استقامت: ضعف، عدم اعتماد به خود و عدم انضباط در خود

تصویر شناسی و نماد شناسی

در کارت تاروت کبیر استقامت زیر آسمان طلایی، زنی به آرامی پیشانی و زیر آرواره های شیر را نوازش می کند. زن از بالا به سوی شیر با لبخندی ملیح چشم دوخته است و به نظر می رسد که او این جانور وحشی را با موفقیت رام کرده است. این حقیقت که در کارت استقامت تصویر یک زن مشخص است، بیانگر این است که در اینجا منظور از استقامت، فقط توانایی فیزیکی نیست. او نماد بینهایت را بالای سر خود دارد، همان نمادی که در کارت تاروت کبیر جادوگر نیز یافت می شود. رداء سفيد او مانند ساده لوحی بچه گانه ای می ماند و نمادی از خلوص روح اوست. دست چپ او نشانه ی تلاش های روحی او و دست راستش نشان دهنده ی تلاش های جسمی است. در حالی که دست چپش همه ی فشار را اعمال می کند، دست راستش فقط زیر آرواره شیر را به سادگی نگه داشته. او تاج و کمربندی که از گل ساخته شده اند را پوشیده و در حالی که حفاظی اطرافش نیست در زمین سرسبزی ایستاده است. در کارت تاروت کبیر استقامت تاج روی سر او و دور کمرش با گل رز قرمز تزئین شده است که بیانگر لذت و خواسته های زیباست. برج اسد نشانه ایست که با کارت استقامت در ارتباط است.

نماد شیر در کارت تاروت کبیر استقامت

شیر خودش زبانش را بیرون آورده و حیواناتی که آماده ی حمله کردن هستند زبانشان را بیرون نمی آورند. این حیوان از این که تحت سلطه زن و تسلیم او باشد خوشحال است. زن با توانایی پنهانی که از درونش سرچشمه می گیرد بر شیر غلبه کرده است.

نماد کوه های آبی در کارت تاروت کبیر استقامت

کوه های آبی که در پس زمینه ی کارت تاروت کبیر استقامت هستند همان نماد مردانگی است که در کارت عشاق نیز یافت می شود. شیر نمادی از تمایلات و خواسته های حیوانی ماست.

بیشتر بخوانید:
فال تاروت کبیر
آموزش جامع فال تاروت
نمادهای فال تاروت بر اساس اسطوره شناسی
آشنایی با رموز تصاویر تاروت
ارتباط تاروت با ناخودآگاه

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن