دسته‌بندی نشده

ارتباط تاروت با ناخودآگاه انسان

نماد کارت های تاروت نوعی زبان محرمانه در مسیر ادراک ارتباطات رمزی و ماورا الطبیعه جریانی است. این امر بسیار جذاب بوده و موجب بینش تجسمی و آگاهی عمیق در مشتاقان به این میراث کهن و پند آموز می شود. هریک از تصاویر تاروت که ما را به دنیای اسرار آمیز ناخودآگاه انسان هدایت می کنند و هر کدام از ما وقتی در برابر اینگونه تصاویر نمادین قرار بگیریم، عکس العمل های هوشیار و نیمه هوشیاری از خود نشان می دهیم. ذات ما مجموعه ای از رمزها است و آشنایی با اینگونه نمادها موجب می گردد با ابعاد تازه ای از زندگی و زوایای “خود” آشنا شویم. طی یادگیری عمیق تر تاروت می آموزیم همانطور که یک خواب در هم را تعبیر کنیم، پیام های این تصاویر را نیز متوجه شویم.

در مسیر جست و جوی حقیقت با مطالعه و تفکر در این زمینه در میابیم که تاروت گذرگاه های زیادی را در اخلاقیات دوران جدید و قدیم نمایان می سازد. علائم ونشانه های تاروت زبان طبیعت هستند. به همین دلیل است که یادگیری این نشانه ها قوه ی ادراک ارتباطات معنوی ما را افزایش می دهند.

دکتر علی شریعتی در این زمینه در کتاب هبوط، می گوید :

” تصادفی نیست که فلسفه و ادبیات جدید با نگاه تازه ای چهره ی قهرمانان و خدایان اساطیری را می نگرد. بازگشت امروز هنر به اساطیر کهن ، انسان را به تفکر وا می دارد. انسان امروزه ناگهان احساس کرده است که بسیاری از افسانه های اساطیری حقیقت زندگی اوست. “

بیشتر بخوانید:
روانشناسی کارت های تاروت

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن