تاروت شناسیتاروت کبیر

کارت شماره ۲ تاروت کبیر- راهبه اعظم

راهبه اعظم کارت شماره ۲ تاروت کبیر است که به نام های پرسفونی(Persephone) ، آیسیس (Isis) ، دوشیزه ی نماد ذرت (Corn Maiden) و آرتمیس(Artemis) نیز شناخته می شود. راهبه اعظم میان روشنایی و تاریکی که توسط ستون های معبد سلیمان نشان داده شده اند نشسته، که این نشانگر آن است که او میانجی راهی به سوی اعماق حقیقت است. معبد پادشاه سلیمان اولین پرستشگاه در اورشلیم بوده است. این دو ستون در ایوان معبد قرار داشتند و از ورودی معبد محافظت می کردند. این ستون ها با ردیف هایی از ۲۰۰ میوه انار و گل های نیلوفر تزئین شده اند. این ستون ها به شکل درخت هستند که نماد باروری ذهن است. پرده ی نقش دار بین این دو ستون افراد را بیرون نگه می دارد و فقط به کسانی که می خواهند راه را شروع کنند اجازه ی ورود می دهد. انارهایی که روی پرده نقش بسته اند مربوط به پرسفونی مقدس هستند. آن ها نماد وظیفه اند  (زیرا پرسفونی دانه انار را در دنیای مردگان خورد که این کار وی را مجبور کرد تا هر سال به آنجا بازگردد). لباس بلند آبی که کاهنه پوشیده نماد دانش است. او تاج آیسیس که نماد الهه باروری و مادر بودن در مصر باستان است را بر سر گذاشته (خورشید در میان دو شاخ گاو). همچنین صلیب خورشیدی که رو سینه ی اوست نماد تعادل بین زن و مرد است. اما اگر با دقت به تصویر نگاه کنید این صلیب به گونه ای کشیده شده است که تداعی کننده علامت جمع (+) است و دقیقا میان دو حرف B در وسط تصویر قرار گرفته است. در واقع می خواهد بگوید که راهبه اعظم میان تاریکی و روشنایی قرار نگرفته است و معیاری برای سنجش خیر و شر نیست بلکه او تاریکی و نور است! بر روی زانوی او توراتی قرار دارد که به صورت نیمه پنهان و نیمه آشکار است که نمایانگر تعالیم عمومی و پنهان و دانش برتر است. ماه زیر پای چپ او نشان دهنده ی سلطه ی او بر بصیرت محض است زیرا ماه که نماد تاریکی و شب است را در زیر پا دارد و خورشید که نماد روشنی و روز است را در تاج بالای سر. در این کارت هم ستون ها و هم خود راهبه که نماینده شخصیت پرسفونی است نشانگر باروری ذهن هستند و مکعبی که راهبه روی آن نشسته نماد زمین است. سیاره ی مرتبط با راهبه اعظم، سیاره ماه است.

 در افسانه خدایان باستان، پرسفونی (الهه باروری)، دختر Zeus (خدای آسمان ها) و Demeter (الهه برداشت) است. روزی پرسفونی توسط Hades (خدای عالم مردگان) دزدیده می شود و به عالم مردگان برده می شود.   Hades  عاشق پرسفونی شده  و قصد ازدواج با او را می کند اما پرسفونی از این شرایط ناراحت بود زیرا در دنیای مردگان اجازه خوردن و نوشیدن نداشت و تنها مشغول پرورش و رشد درختان و گیاهان بود تا اینکه Zeus  يعنی خدای آسمان ها به دلیل غم و اندوه پرسفونی و مادرش قانونی می گذارد که پرسفونی بعد از گذشت سه ماه اقامت در تاریکی عالم مردگان به سرزمین مادری اش برگردد.

اما در این میان Zeus متوجه می شود که پرسفونی عصاره دانه های میوه انار را خورده و قوانین را زیر پا گذاشته است. به همین دلیل او مجبور شد هرسال سه ماه از سال را به دنیای مردگان بازگردد و تنها ۹ ماه در سرزمین خورشید زندگی کند. بعد از آن برای همیشه سه ماه از سال زمستان سر می رسد.

بیشتر بخوانید:
معنی کارت تاروت کبیر راهبه اعظم در جهت صحیح
معنی کارت تاروت کبیر راهبه اعظم در جهت معکوس
تفسیر کارت های تاروت کبیر

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن