تاروت شناسی

فال تاروت کبیر – تفسیر کارت های تاروت کبیر

درس ۱: تاروت کبیر – بلوغ و غلبه بر چالش های زندگی

مجموع کارت های فال تاروت کبیر شامل  ۲۲ کارت است و هیچ دسته ای ندارد ( بر خلاف کارت های تاروت صغیر که شامل ۴ دسته از خال های جام، عصا، ستاره و شمشیر است).

اینگونه نیست که کارت های کبیر در فال تاروت نگرانی های روزمره را نشان دهند بلکه به این صورت است که هر کارت فال تاروت کبیر به تجربه ای اشاره دارد که زندگی ما را تغییر می دهد.

کارت های فال تاروت کبیر در مورد نگرانی های روزمره نیستند، آن ها درس های بزرگ زندگی را نشان می دهند.

وقتی در شرایط جدیدی قرار می گیریم آن را به طور منطقی بررسی، تجربه و تحلیل می کنیم، اما زمانی رشد خواهیم کرد که این شرایط را از اعماق وجود احساس کنیم.

آغاز داستان فال تاروت کبیر نشان دهنده ی آغاز یک چرخه ی جدید در زندگی و پایان آن نشان دهنده ی پایان چرخه است که همه چیز را برای یک شروع مجدد آماده می کند.

این قسمت: سرگذشت یک ماجراجویی

داستان زیر برای یادگیری و درک کارت های تاروت کبیر نوشته شده است. در نتیجه سال ها هزاران نفر از این داستان برای یادگیری تاروت کبیر استفاده کرده اند.

اگر یک دسته کارت دارید اکنون زمان خوبی برای یادگیری است. حتی اگر هیچ مشکلی هم وجود نداشته باشد نگاه کردن به کارت ها به شما کمک می کند معانی آن ها را یاد بگیرید و این کار برایتان سرگرم کننده خواهد بود.

اگر کارت ها را ندارید نگران نباشید. تصویر همه کارت ها در این مقاله و مقالات دیگر موجود است.

با رو به رو شدن هرکدام از کارت ها باید آن را جلوی خود قرار دهید و تصویر روی آن توجه کنید. همانطور که گفتم حتی اگر این کارت ها را ندارید فعلا می توانید از عکس ها استفاده کنید.

داستان عکس به ترتیب از سمت چپ به راست توضیح داده می شود.

سرگذشت ابله

داستان شما از کارت ابله (۰) شروع خواهد شد. ابل در فال تاروت کبیر شخصیتی ساده لوح و بی پناهی دارد که با تجارب جدیدی هیجان زده می شود. سپس در جستجوی دانش ، به مهارت جادوگری خواهید رسید ( I- عکس سمت راست در بالا) که به دنبال دانش جهان است. جادوگر می کوشد دانش دنیوی خود را افزایش داده و جهان اطراف خود را با پیدا کردن مرزی تازه نابود کند.   

به زودی متوجه می شوید چیزهای دیگری برای یاد گرفتن وجود دارند و دانش فراتر از این هاست.  پس به عنوان یک کشیش زن والا مقام ( IIعکس بالا سمت چپ)، از شهود خود کمک می گیرید. این کافی نیست و شما می بینید  همه چیز در طبیعت نیاز به تعادل دارد. در نتیجه از طریق امپراتور زن (III) که کارت ۳ فال تاروت کبیر است، به دنیای عاطفی اطرافتان گوش می دهید.

سپس در کارت بعدی فال تارووت کبیر به کمک اپراتور مرد (IV)، قدرت و قوانین را کشف می کنید. در نهایت، از طریق مفسر روحانی (V) علاقه مند به اسرار جهان بیرونی می شوید؛ سبک جهان و باورهای درونی آن را را یاد می گیرید و بخشی از آن خواهید شد.

بعد نیازی برای ارتباط عمیق با دیگران – کارت عشاق (VI) یا کارت ۶ فال تاروت کبیر – در شما به وجود خواهد آمد اما به شما ثابت می شود برقرار کردن تعادل میان عشق و واقعیت، دشوار است.

شما از ارزش خود، آگاه بوده و دیگر بچه نیستید. در کارت بعدی فال تاروت کبیر با ارابه (VII)، و با تصمیم گیری و اعتماد به نفس در جهان گشت و گذار می کنید. با این حال، به سرعت مجبور به افزایش اراده و قدرت خود هستید. به زودی، با اولین مشکلات و چالش های واقعی خود روبرو خواهید شد و قدرت درونی تان را در کارت استقامت (VIII) فال تاروت کبیر کشف خواهید کرد.

این کار منجر به تلاش برای پیدا کردن پاسخ ها می شود و به عنوان یک منزوی درکارت زاهد فال تاروت کبیر(IX)، تلاش می کنید تا درک بهتری از چراها و چگونگی ها بدست آورید. سپس می توانید به درک عمیق تری از جهان دست پیدا کنید. در مرحله بعد فال تاروت کبیر از طریق چرخ روزگار (X) سرنوشت را به عنوان یک قانون در زندگی و کل جهان می پذیرید. می پذیرید گذشته تان امروز شما را می سازد.

در نهایت، از طریق عدالت (XI) در فال تاروت کبیر، مسئولیت زندگی خود را می پذیرید و متوجه می شوید آینده ی شما نتیجه ی کوچکترین اقدامات امروز شما است.

اکنون می فهمید فقط سطح ماجرا را درک کرده اید. پس به عنوان یک مرد آویزان (XII) در فال تاروت کبیر به دنیای بیرون با یک دید معکوس نگاه می کنید. سپس در کارت بعدی تاروت کبیر آغاز دگرگونی با مرگ (XIII) را مشاهده می کنید و احساس می کنید تمام زندگی پایان یافته است.

یک تعادل درونی قوی در شما ایجاد می شود و از طریق اعتدال (XIV) شروع به استفاده از قدرت های تازه کشف شده ی اعتدال و انعطاف پذیری می کنید.

از طریق شیطان در کارت ۱۵ فال تاروت کبیر (XV) با زنجیره ای از عمق تاریک خود، مقابله ای دردناک خواهید داشت. پس باید خودتان را از فریب و گناه آزاد کنید و در بند زنجیر شیطان نمانید.  سپس وقتی با رستگاری بیشتر، تاریکی را شکست دهید به از برج اسارت (XVI) رها خواهید شد.

هدف شما در نهایت به عنوان یک ستاره در فال تاروت کبیر (XVII) مشخص می شود و به شما امید و ایمان می دهد تا آرامشتان ادامه پیدا کند. اما داستان هنوز پایان نیافته است. آخرین چالش، ماه (XVIII) است که توهمات شما را از بین می برد و کمک می کند توهم را از حقیقت تشخیص دهید. در ادامه پس از شک و تردیدهای شب، خورشید (XIX)، روشنایی، حقیقت و اعتماد به نفس روز را به ارمغان می آورد.

در نهایت، متوقف می شوید و فهرستی از هرچیزی که پشت سر گذاشته اید بدست آورده اید (قضاوت (XX)). با این حال از سختی تجربیاتی که به دست آورده اید عبور کرده و پیروز شده اید. پس اعتماد به نفستان زیاد می شود و کمبودها و محدودیت های خود را جبران می کنید. سپس برای  کارت ۲۱ در فال تاروت کبیر آماده می شوید. زیرا تمام درس ها را آموخته اید و به تکامل و تعادل رسیده اید. اکنون از طریق جهان (XXI)،  به سطح جدیدی از شادی و تحقق می رسید.

اگرچه این چرخه به پایان می رسد اما پایان آن شما را آماده می کند برای سفری جدید در سطحی نو و تازه. 

آنچه را یاد گرفتید تکرار کنید

اگر واقعا می خواهید تلاش کنید کارت ها را یاد بگیرید، سعی کنید داستان خود را بگویید. نگران نباشید اگر نمی توانید همه معانی را به خاطر بسپارید سعی کنید خود را با داستان کارت ها سرگرم کنید. بر اساس تصویر کارت، داستانی فی البداهه بگویید و برای کارت بعدی فال تاروت کبیر آماده شوید.

حال که با کارت های فال تاروت کبیر آشا شده اید، وقت آن است که در درس ۲ با کارت های فال تاروت صغیر نیز آشنا شوید.

روان تاروت به هیچ وجه فال گیری و پیشگویی را تایید نمی کند و آموزش های خود را با هدف سرگرمی و آموزش ارائه می دهد. روان تاروت اولین تارنمایی است که به صورت علمی و داستانی بر اساس اسطوره شناسی به بررسی افسانه، اسطوره ها، نماد ها، کارت ها و غیره پرداخته است.

می خواهم بیشتر در مورد فال تاروت بدانم:

درس ۳: فال تاروت صغیر – دسته شمشیر و جام

درس ۴: فال تاروت صغیر – دسته عصا و ستاره سه راس

درس ۵: فال تاروت صغیر – کارت های درباری

اصول و مبانی اولیه آشنایی با تاروت

خرید کارت های تاروت با آموزش رایگان

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن