تاروت شناسیتاروت کبیر

کارت شماره ۵ تاروت کبیر- کشیش اعظم

معنی کارت کشیش اعظم در جهت صحیح: مذهب، اعتقاد، شناسایی گروهی، پیروی کردن، رسم و رسوم

معنی برعکس کارت کشیش اعظم: به چالش کشیدن وضعیت موجود و محدودیت

نام های دیگر کارت تاروت کبیر کشیش اعظم

کارت تاروت کبیر کشیش اعظم در برخی از دسته کارت های دیگر به اسم کاهن اعظم شناخته می شود. کارت کشیش اعظم همتای مردانه ی راهبه اعظم است. او همچنین به نام های کایرن، پاپ و شیمن نیز شناخته می شود. کشیش اعظم با برج ثور (گاو نر) مرتبط است.

نماد شناسی کارت تاروت کبیر کشیش اعظم

کشیش اعظم به عنوان شخصیت مذهبی نشان داده می شود که در محیطی مانند کلیسایی رسمی نشسته است. او سه رداء رسمی مخصوص به خودش را به تن دارد که نمادی از سه جهان است همچنین تاجی که بر سر دارد نیز دارای سه ردیف است. دست راست کشیش اعظم در کارت تاروت کبیر به نشانه ی نیایش و دعای خیر بلند شده است، دقیقا همان دستی که جادوگر بلند کرده است. در حالی که جادوگر انرژی خام را از کائنات دریافت می کرد و آن را به جسم مادی منتقل می کرد، کشیش اعظم این انرژی را به سمت جامعه هدایت می کند (به عنوان ادیان جهان).

عصای سه جزئی آن نماد دیگری از سلطه ی او بر سه جهان است. کلیدهایی که بر روی یکدیگر قرار گرفته اند بیانگر تعادلی بین ذهن خود آگاه و ناخودآگاه هستند که راز و رمزها را می گشایند. جلوی او دو تازه کار زانو زده اند. وظیفه ی کشیش اعظم این است که این دو تازه کار را به کلیسا آورد تا آن ها وظایف مخصوص به خودشان را اجرا کنند. این نمایانگر ورود به انواع سازمان هاست که همه ی آن ها دارای هویت جمعی مشترکی می باشند. این سازمان ها می تواند شامل مدارس، ادارات، تیم های شرکت ها و انجمن ها باشد.

بیشتر بخوانید:
مبانی اولیه آشنایی با تاروت
تفسیر کارت های تاروت کبیر
آشنایی با رموز تصاویر تاروت

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن