تاروت شناسیتاروت کبیر

کارت شماره ۴ تاروت کبیر- امپراتور

معنی کارت تاروت کبیر امپراتور در جهت درست: اقتدار، بنیان مستحکم، پدرانه و ساختار

معنی برعکس کارت تاروت کبیر امپراتور: تسلط، کنترل بیش از حد، سختگیری و غير انعطاف پذیر

نماد شناسی امپراتور

کارت تاروت کبیر امپراتور مکمل ملکه است. او قاعده و اصل مردانگی است، “انيموس” و بزرگ خاندان است. کارت امپراتور در فال تاروت کبیر بیانگر قدرت و اختیار است و نگرش سختگیرانه ی آن کاملا با زیبایی نفسانی ملکه متفاوت است. امپراتور دارای ریش بلند و سفیدی است که این نماد تجربه های بسیار اوست. به عنوان نمونه ای آرمانی، این که شخصیت های مردانه مقتدر یا شخصیت های پدرانه را با ریش سفید بلند ببینیم معمول است. این کارت در فال تاروت کبیر نشان دهنده ی آن است که این مرد سال ها دانش و تجربه به دست آورده و با عواقب کارهایش دست و پنجه نرم کرده است و به همین خاطر حرف های او ارزش گوش کردن را دارند.

نماد شناسی کوه و قوچ در کارت امپراتور

پشت سر تخت پادشاهی در کارت تاروت کبیر امپراتور کوه هایی بی حاصل و خشک وجود دارند و خود تخت پادشاهی هم با چهار سر قوچ تزئین شده است که این بیانگر رفعت عقلانی، عزم، عمل، ابتکار و رهبری اوست. قوچ همچنین نماد برج حمل است که حکمرانی آسمانی امپراتور را در این کارت تاروت تداعی می کند.

نماد شناسی صلیب و رنگ در کارت امپراتور

او در دست راستش صلیب مصری که نماد زندگیست را نگه داشته و در دست چپش گویی است که نشانگر دنیایی ست که او فرمانروایی می کند. رنگ نارنجی پس زمینه و لباس قرمز امپراتور در کارت تاروت کبیر حاکی از شور و اشتیاق و انرژی او برای زندگی و چالش های آن است.

بیشتر بخوانید:
اصول و مبانی آشنایی اولیه با تاروت
آموزش جامع فال تاروت
معنی کارت های تاروت

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن