تاروت شناسیتاروت کبیر

کارت شماره ۱۵ تاروت کبیر- شیطان

معنی کارت شیطان تاروت کبیر در جهت صحیح: بردگی، اعتیاد، تمایلات جنسی، پول پرستی و جاه طلبی

معنی کارت شیطان برعکس تاروت کبیر: جدا شدن، قدرت احیاء شدن و رها شدن

تصویر شناسی و نماد شناسی

کارت شیطان تاروت کبیر (the devil) یکی از خدایان شهوت و تاریکی (Satyr) را به تصویر کشیده است. موجودی هولناک که نیمی از بدن او انسان و نیمه دیگرش بز است. در بسیاری از داستان های اساطیری بز نمادی از یک حیوان پلید و شهوت آلود است. در کارت شیطان تاروت کبیر، شیطان در تصویر بال هایی از نوع خفاش خون آشام دارد، حیوانی که خون شکارهای خویش را می مکد و زندگی را از آن ها ساقط می کند. این نمادی است از آنچه ما با توسل به خواسته های ناپخته و خام خود انجام می دهیم و بدان دچار می شویم. شیطان دارای قدرت هیپنوتیزم کنندگی و جذب آدم ها به سوی خود است.

در کارت شیطان تاروت کبیر بر روی سر شیطان یک ستاره پنج رأس وارونه قرار دارد که نماد نیت شیطانی و قسمت تاریک و سیاه کردار انسانهاست. در زیر پای شیطان زن و مردی برهنه ایستاده اند که به جایگاهی که شیطان بر روی آن نشسته است زنجیر شده اند. به نظر می آید که آن ها بر خلاف میل باطنی و اراده آنجا قرار گرفته اند اما با نگاهی دقیق تر مشاهده می کنید زنجیری که به دور گردن آن ها آویخته شده محکم بسته نشده و نشانه آن است که با کمی همت و اراده می توانند از غل و زنجیر خود رها شوند. پس می توان فهمید اسارت شیطان چیزی داوطلبانه و ارادی است که با آگاهی، هوشیاری و روشن بینی می توان از آن رها شد. در کارت شیطان تاروت کبیر بر روی سر زن و مرد شاخ های کوچکی وجود دارد که نشان از آنست که هرچه بیشتر آن ها در این وضعیت قرار بگیرند بیشتر شبیه شیطان می شوند. همچنین هر دو آن ها در پشت خود دم دارند، نماد دیگری از تمایلات حیوانی و پست. در انتهای دم مرد و زن شعله آتش و دیگری خوشه انگور است که به ترتیب نماد خوی شیطانی و لذت های نفسانی می باشد.

کارت شیطان، اعتدال، کشیش اعظم و جادوگر

شیطان در کارت شیطان تاروت کبیر، قطب مخالف فرشته ی است که در کارت اعتدال «۱۴» مشاهده کردید. دست راستش بالا رفته است و علامت جادوی سیاه را ارائه می دهد، درست مخالف کارت کشیش اعظم که دستش را درجهت خیر و برکت بالا برده است. روی کف دست علامت زحل، سیاره ی محدودیت قوی جبری است. این علامات تمام نشانگر قدرتی فناپذیر و دانشی ناچیز است که ایجاد غرور و تکبر می کند و پرشانی بدنبال دارد. به جای چوبدست معجره گر و خلاق جادوگر، در دست چپش مشعل سوزان تخریب و ویرانی را نگه داشته است. کارت شیطان تاروت کبیر در صورت فلکی با برج جدی (بز) در ارتباط است.

بیشتر بخوانید:
نمادهای فال تاروت بر اساس اسطوره شناسی
آشنایی با رموز تصاویر تاروت
اصول و مبانی اولیه آشنایی با تاروت

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن