تاروت شناسی

آموزش معانی کارت های تاروت – سرگذشت یک تاروت شناس

آموزش کارت تاروت به زبان فارسی

بارها در مورد عجایب تاروت شنیده بودم و کنجکاو بودم در مورد معنی کارتهای تاروت کنار هم بیشتر اطلاعات کسب کنم. نمی دانستم آیا فال تاروت صحت دارد یا چیزی بیش از خرافات نیست. به هر حال تصمیم گرفتم بیشتر در مورد آن تحقیق کنم و با معنی کارت های تاروت آشنا شویم.

بلاخره روزی تصمیم به خرید کارت تاروت گرفتم. آن زمان به سفری رفته بود تا در یک جشنواره شرکت کنم. در ابتدا به فکر عجایب تاروت یا معنی کارت های تاروت نبود. آنجا خودم را در فروشگاهی از اجناس عجیب و غریب و ماورایی پیدا کردم. اعتقادات مذهبی من مانع از گشت و گذار در چنین فروشگاه هایی می شد اما ترس و هیجانی داشتم که در آن مکان وجودم را فرا گرفته بود.

مغازه را ترک کردم اما نمی توانستم در مورد خرید کارت تاروت فکر نکنم. صحبت در مورد فال تاروت و عجایب آن و همچنین ربط دادن کارت های تاروت به یکدیگر من را به فکر فرو برد. فکر اینکه مجموعه ای داشته باشم تا آینده را برایم پیش بینی کند به هر دلیلی که هنوز آن را درک نمی کنم برایم بسیار جالب بود.

شک و تردید در مورد صحت فال و معنی کارت های تاروت

واقعا به اینکه چند تکه کاغذ بتوانند آینده را پیش بینی کنند اعتقاد نداشتم اما امتحان کردن این نظریه برایم جالب بود. به صورت غریزی واقعا دوست داشتم مجموعه ی کارت های تاروت خودم را داشته باشم. در آن زمان پول زیادی نداشتم، چندین ساعت خودم را متقاعد می کردم که یک بسته کارت ارزش این را ندارد برایش هزینه ی زیادی بپردازم اما در نهایت دوباره خود را در همان فروشگاه برای خرید کارت تاروت پیدا کردم.

زمانی که کارت های تاروت را دیدم می دانستم کدام بسته را می خواهم. در نهایت بسته ای را برداشتم که روی آن یک پادشاه از قرون وسطا طراحی شده بود. روی جعبه نوشته بود “Ancient Mineral Etruria” Etruria کشوری باستانی در مرکز ایتالیا است و  mineral  به هرچیزی که معدنی و ارگانیک باشد گفته می شود. بسته را برداشتم و قبل از اینکه پشیمان شوم مبلغ آن را حساب کردم و از مغازه خارج شدم.

چند روزی وبسایت های مربوط به تاروت و مقاله های آن ها را چندین بار خواندم تا با معنی کارتهای تاروت کنار هم آشنا شده و از صحت فال تاروت مطمئن شوم. اما هیچ اتفاق هیجان انگیزی نیفتاد و هیچ چیز عجیبی از کارت های تاروت پیدا نکردم. در نتیجه علاقه ام را به کارت های تاروت از دست دادم. کارت ها را در کلکسیونی از وسایل باستانی و هنری خود گذاشته و کاملا آن ها را فراموش کرده بودم تا زمانی که می خواستم نقل مکان کنم و وقتی وسایلم را جمع می کردم دوباره آن ها را دیدم.

زمستان بود، شب ها بسیار بلند و هوا خیلی سرد بود. نه دوستی داشتم، نه خانواده ای و نه شغلی. به شدت و به سرعت به چیزی نیاز داشتم که کمک کند طاقت بیاورم.

تحولی در مورد معنی کارت های تاروت

در آن زمان مقاله ای روانشناسی را که در مورد معنی کارت های تاروت به عنوان یک ابزار روانشناسی نوشته شده بود به یاد آوردم. این مقاله کارت های تاروت را با آزمایشی به نام Rorschach مقایسه می کرد، Rorschach روشی بود که افکار ناخودآگاه را از طریق تفسیر تصاویر تصادفی به ضمیر خودآگاه می آورد.

این مقاله توضیح می داد چگونه فال تاروت می توانست درست همانطور که یک روانشناس آموزش دیده، دیگران را در کشف ترس ها، تمایلات و احساسات مخفی کمک کند. در این مقاله گفته شده بود فردی که در استفاده از کارت های تاروت آموزش ببیند، می تواند هرچیز پنهانی را در جهان شناسایی کند.

بسیار سرگردان بودم و نمی دانستم آیا واقعا معنی کارتهای تاروت کنار هم به من کمک می کند چیزی را که در زندگی می خواهم بیایم یا نه. می خواستم بدانم آیا این کارت ها می توانند به من نشان دهند چه کسی بودم و چه کسی می خواهم باشم.

پس باید اول معنی کارت ها را یاد می گرفتم. بعد از کمی تحقیق متوجه شدم کارت هایی که خریده ام کارت های تاروت اصلی نیستند ( ضد حال). کارت های من Tarot Minchiate بود، نوعی کارت برای بازی با تاروت که در اوایل دهه ۱۵۰۰ میلادی در فلورانس ایتالیا توسعه یافت. کارت های من ۹۷ کارت بود درحالی که کارت های تاروت اصلی باید شامل ۷۸ کارت باشد و با این کارت ها نمی توانستم کاری پیش ببرم زیرا بسیاری از کارت های شماره گذاری شده، تصویری برای اینکه معنایی را نشان دهند نداشتند ودرک معنی کارتهای تاروت با عکس ممکن است

اما من کارت هایم را به خاطر منحصر به فرد بودنشان خیلی دوست داشتم. در نهایت تصمیم گرفتم به جای اینکه وقت بگذارم و معانی همه ی کارت ها را حفظ کنم آن ها را روی کاغذی نوشته و از آن برای خواندن کارت ها استفاده کنم.

بنابراین آزمایش خود را آغاز کردم. مقاله درست می گفت. کارت ها در مورد آینده چیزی نگفتند اما حالم (اکنون) را واضح تر از چیزی که خودم می توانستم ببینم شرح دادند. وقتی کارت ها برمی گرداندم بینش جدیدی پیدا می کردم و از نتایج آمده بسیار هیجان زده شده بودم.

وقتی تصویر مردی که به دار آویخته شده می آمد می دانستم که فردا می توانم استراحت کنم. یا وقتی کارتی با تصویر زنی که شمشیر به دست دارد می آمد متوجه می شدم دیگران مرا اینگونه می بینند و حدس زدم برای مسئولیت و تصمیم گیری در خانواده تحت فشار زیادی هستم. شاید باید وقت بیشتری برای خودم، علاقه ها وسرگرمی هایم بگذارم.

آغاز رشد فردی با کارت های تاروت

به تدریج، به لطف معنی کارت های تاروت، من راه خود را پیدا کردم. در طول دو تا سه سال آینده، تصمیمات زیادی گرفتم که جهت زندگی ام را ۱۸۰ درجه به سمت بهتر شدن تغییر می دهد. من به اینکه معنی کارت های تاروت باعث شد این اتفاقات برایم رخ دهد و یا حتی این تغییرات را پیش بینی کنم باور ندارم.

تمام این کارها را بدون اینکه بدانم چه اتفاقی رخ خواهد داد انجام دادم. اما می دانم کارت ها باعث شد احساس اعتماد به نفس، احساس راحتی و دید روشن تری در این مسیر داشته باشم. به عبارت دیگر، غیر قابل پیش بینی بودن بازی، بینشی در من ایجاد کرد که خیلی سخت بود به شکل دیگری آن را به دست آورم.

بعد از آن روز من دو بسته کارت دیگر خریدم اما در حال خاک خوردن هستند. وقتی ناراحت یا نگران چیزی هستم، وقتی در مورد تصمیمی مطمئن نیستم، یا حتی زمانی که فقط خسته ام، همان اولین کارت ها انتخاب من خواهند بود. با گذشت چندین سال معنی کارت های تاروت بیشتری را پیدا کردم، معنی کارتهای تاروت با عکس را یاد گرفتم و برداشت های شخصی ام توسعه پیدا کرد و الگوی خودم را برای پاسخ به سوالات طراحی کردم.

وقتی کارت ها را دارم احساس می کنم ۷۸ تکه راحتی و آرامش در دستانم است، صرف نظر از اینکه کدام یک از آن ها برایم درآمده باشد. به همین دلیل این کارتها برایم جایگاه ویژه ای دارند و ابزار منحصر به فرد رشد و پیشرفت من هستند.

بیشتر بخوانید:
کارت شماره ۴ تاروت کبیر-امپراتور

روانشناسی کارت های تاروت
۴ روش تفسیر معنی برعکس کارت های تاروت

خرید کارت های تاروت با آموزش رایگان

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن