تاروت شناسی

چهار روش تفسیر معنی برعکس کارت های تاروت

در این مقاله در ادامه مقاله قبل با عنوان تاریخچه معنی برعکس کارت تاروت، چهار روش تفسیر معنی برعکس کارت های تاروت برای شما شرح خواهم داد:

من این چهار روش تفسیر معنی برعکس کارت های تاروت را انتخاب کرده ام چون:

• آن ها چشم اندازی متعادل را ارائه می دهند – همه چیز نه عذاب و غم و اندوه است، نه خوب و شیرین.
• آن ها به جستجوگر قدرت می دهند.
• آن ها برای یادگیری و به کار بردن در کارت خوانی بسیار ساده هستند.
• این روش ها جواب می دهد!

من این چهار روش تفسیر معنی برعکس کارت های تاروت را هم به صورت شخصی و هم به صورت حرفه ای به کار می برم و در کلاس های تاروت خوانی و فال تاروت نیز آن ها را به دانش آموزانم آموزش می دهم.

روش ۱ برای تفسیر معنی کارت های تاروت: انرژی باطنی

بر اساس روانشناسی کارت های تاروت در قلب کارت ها انرژی است. هریک از کارت های تاروت بیانگر نوعی از انرژی هستند.

 به عنوان مثال در فال تاروت، ملکه بیانگر عظمت، باروری و انرژی مادری است. هنگامی که ما در زندگی روزمره با ملکه مواجه می شویم، می توانیم انرژی آن را به عنوان کسی که می تواند از دیگران مراقبت کند و در هرکار جدیدی موفق شود تجربه کنیم. یک کارت تاروت به شکل مستقیم و درست نشان دهنده انرژی خارجی است. به این ترتیب، انرژی کارت تاروت به صورت بیرونی در جهان بیان می شود و در محیط خارجی و در روابط شما با افراد و موقعیت های مختلف تجربه خواهد شد. از سوی دیگر، کارت های تاروت برعکس انرژی داخلی را بیان می کنند. به عبارت دیگر، بیانگر انرژی درونی ما هستند که بیشتر شخصی و محرمانه است.
به عنوان مثال، امپراطور زن به طور مستقیم نماینده مراقبت از دیگران می باشد، در حالی که امپراطور زن معکوس نماینده مراقبت از خود است.
برای ساده تر شدن این روش، معنای کارت تاروت را در شکل مستقیم آن بیابید و سپس به تفسیرتان کلمات «خود» یا «خصوصی» را اضافه کنید.
قسمت خوب این روش این است که هیچ پیام “خوب” یا “بد” وجود ندارد (بر خلاف تفسیر معنی برعکس کارت های تاروت که خلاف معنی درست آن را نشان می داد). زمانیکه انرژی احساس شود ساده تر خواهد بود.

این تکنیک همچنین می تواند نشان دهد که تغییراتی باید انجام شده یا جایی اقدامات لازم انجام شود. اگر بیشتر با معانی مستقیم کارت ها، تاروت خوانی را انجام می دهید پس با موقعیت های خارجی و روابط خود با دیگران سر و کار دارید. اگر بیشتر با تفسیر معنی برعکس کارت های تاروت، تاروت خوانی را انجام می دهید یعنی بیشتر با خودتان، تغییرات و اقداماتی که اول باید درون شما انجام شود سر و کار خواهید داشت.

روش ۲ برای تفسیر معنی کارت های تاروت: انرژی خیلی زیاد یا انرژی خیلی کم

کارت تاروت برعکوس در فال تاروت شما اغلب می تواند به عدم تعادل در انرژی اشاره کند. به همین دلیل انرژِی یا بسیار کم و یا بسیار زیاد است. به عنوان مثال ملکه جادوگر را نگاه دارید. درست است که او نماینده یک فرد معتقد بوده و از شرایط اجتماعی خوبی برخوردار است. با این حال، زمانی که انرژی خیلی کم یا خیلی زیاد است او چگونه به نظر می رسد؟ یا بیش از حد با اعتماد به نفس و سلطه گر است، به خصوص در اجتماع (انرژی بیش از حد ملکه جادوگر). یا در کنار دیگران مثل یک گل بنفشه ی کوچک معصوم و مظلوم است (انرژی خیلی کم ملکه ی جادوگر).

من در کارت خوانی فال تاروت همیشه یک سوال مطرح می کنم. مثلا، “اعتماد به نفس در اجتماع چه نقشی برای شما دارد؟ آیا بیش از حد اعتماد به نفس دارید یا اصلا اعتماد به نفس ندارید؟
و من به این سوال: “چگونه می تواتیم در اجتماع اعتماد به نفس داشته باشیم؟” این سوال را اضافه می کنم: “چگونه می توانیم در انرژی تعادل و هماهنگی ایجاد کنیم؟”

روش ۳ برای تفسیر معنی کارت های تاروت: انرژی مسدود شده (بازدارنده)

این روش با تفاوت اندکی شبیه روش قبل یعنی انرژی خیلی زیاد یا خیلی کم است. انرژی اغلب در زندگی ما یا بازدارنده و مسدود شده است و یا به صورت سازنده ترین شکل ممکن خود بیان نمی شود.
 به عنوان مثال، معنی برعکس کارت اعتدال نشان می دهد که شما به دنبال هماهنگی و آرامش زندگی خود هستید اما مانعی وجود دارد و اجازه نمی دهد انرژی مثبت را به طور کامل تجربه کنید.

پس باید بپرسید «راه دستیابی به اعتدال و هماهنگی چیست؟» شناسایی انرژی مسدود شده است.
سپس، بپرسید: “چگونه می توان هرگونه انسداد مربوط به اعتدال و هماهنگی را آزاد کرد؟” شاید شما باید با این جمله که “همه چیز در آرامش” است ارتباط برقرار کنید. شاید باید از جنگ های درونی خود برای ایجاد هماهنگی استفاده کنید. شاید باید انتظار داشته باشید که همه چیز در هماهنگی کامل قرار بگیرد.

برای پیدا کردن پاسخ این سؤال ها، ممکن است به سادگی یک گفتگوی آزاد داشته باشید یا اینکه این سوالات را برای تاروت مطرح کنید تا ببینید چه اتفاقی می افتد.

روش ۴ برای تفسیر معنی برعکس کارت های تاروت: تصاویر وارونه

من عاشق کار کردن با تصاویر کارت های تاروت در فال تاروت هستم، به خصوص زمانی که می خواهم به صورت بصری با موقعیت ارتباط برقرار کنم. وقتی کارتی در موقعیت برعکس ظاهر می شود باید به تصویر وارنه ی آن توجه کنید و ببینید چه چیزی به شهود شما می دهد.
به عنوان مثال، تصویر کارت ده شمشیر به صورت برعکس، به نظر می رسد که شمشیرها از پشت مرد رد می شوند. شاید به معنی، دردی است که از گذشته دارد تمام می شود و وارد یک چرخه ی جدیدی از زندگی خواهید شد (به خصوص که کارت ده همیشه نشان دهنده ی پایان یک چرخه است).
یا در کارت همراه ستاره ی سه راس به صورت برعکس به نظر می رسد سکه در دست انسان می لغزد. او نمی تواند سکه را نگه دارد، درواقع نمی تواند تمرکز کند. این نشان می دهد بدون رعایت و تمرکز لازم، پول های خود را از دست می دهید.

این یک روش بسیار قدرتمند برای تفسیر معنی برعکس کارت های تاروت است، به ویژه اگر شما یک فرد بصری هستید. تصاویر اغلب ارتباطی فوری بین ضمیر خودآگاه و ناخودآگاه شما را ایجاد کرده و به شما کمک می کنند تا با شهود خود ارتباط برقرار کنید.

حال شما چهار روش تفسیر معنی برعکس کارت های تاروت را می دانید.

چگونه متوجه شوید از کدام روش استفاده کنید؟

اکنون با یادگیری چهار روش تفسیر معنی برعکس کارت های تاروت نمی دانید که برای تفسیر معانی برعکس کارت های تاروت باید از کدام روش استفاده کنید: “چگونه متوجه شوم کجا و چه زمانی باید از کدام روش استفاده کنم؟!”

خوب به همین دلیل است که اگر می خواهید در تاروت خوانی حرفه ای شوید باید سال ها تمرین داشته باشید! با این وجود، در ادامه به چند نکته برای انتخاب روش درست از بین چهار روش تفسیر معنی برعکس کارت های تاروت اشاره خواهم کرد:

ذهنتان می گوید تنها استفاده از یکی از روش ها درست است. از قبل به کائنات بگویید چگونه می خواهید معنی برعکس کارت های تاروت را تفسیر کنید. به عنوان مثال بگویید “من قصد دارم به روش انرژی مسدود شده معنی برعکس کارت های تاروت را تفسیر کنم.”

به این ترتیب، کائنات پیام شما را از طریق کارت های تاروت مربوطه ارائه می دهد و شما کارت ها را به کمک همان روش به خصوص در فال تاروت تفسیر خواهید کرد.

از غریزه ی خود کمک بگیرید. گاهی اوقات شما “می دانید” که هر کارتی در فال تاروت به چه چیزی اشاره می کند. شهودتان ممکن است شما را به سمت یک تفسیر خاص یا به ترکیبی از موارد فوق برای تفسیر هدایت کند.

در کارت خوانی به کارت های دیگر نیز نگاهی بیندازید

در گسترش کارت های تاروت، در کارت های مختلف به دنبال زمینه های مختلف باشید. به عنوان مثال بر اساس روانشناسی کارت های تاروت، چهار جام به صورت برعکس به همراه منزوی نشان می دهد که بیش از حد تنها هستید و از جهان دور شده اید. از سوی دیگر، کارت چهار جام برعکس به همراه کارت ۹ جام برعکس، نشان می دهند که شما هم ارتباط با درون خود و هم فرصت های بیرونی را از دست می دهید (یا از دست داده اید). روی تجربه شخصی خود تمرکز کنید.
گاهی اوقات، تنها بر اساس تجربه ی تان می توانید تصمیم بگیرید. به عنوان مثال، من اکنون می دانم در کارت خوانی فال تاروت مربوط به روابط، کارت ۳ جام به صورت برعکس نشان دهنده ی حضور نفر سوم در رابطه بوده و معمولا این نفر سوم خود پرسشگر است.

برای اینکه تجربه ی شخصی به دست آورید از پرسشگرهای خود در فال تاروت بازخورد بگیرید و ببینید کارت های تاروت چگونه روی زندگی شان تاثیر می گذارند. این کار را فقط در طول کارت خوانی یا بعد از آن انجام ندهید، بلکه چندهفته یا حتی چند ماه بعد نیز در مورد بازخورد کارت ها از آن ها سوال بپرسید. کارت به خصوص خود یا فرد پرسشگر را پیدا کرده و احساسی را که از آن می آید درک کنید.

چگونه تفسیر معنی برعکس کارت های تاروت را شروع کنیم؟

با این چهار روش تفسیر معنی برعکس کارت های تاروت ساده و قدرتمند می توانید تفسیر معنی برعکس کارت های تاروت را شروع کنید! اول از همه باید روش درست را انتخاب کنید. پاسخ “درستی” وجود ندارد – روشی را که احساس می کنید مناسب است، انتخاب کنید. اما قبل از هرچیز اطمینان حاصل کنید تصمیم خود را گرفته اید تا بدانید چه کارتی درست و مستقیم است و چه کارتی برعکس.
ترجیح من این است که کارت ها را رو به روی خود قرار دهم، آن ها را تفسیر کنم و هم زمان به پرسشگر نشان دهم. سپس کارت ها را برعکس تفسیر کنید.
روش مورد علاقه ی من این است که در سه نوبت کارت های تاروت را پخش کنم. در نوبت اول کارت ها را از بالا به پایین می چینم و ۱۸۰ درجه برعکس می کنم. سپس کارت های مستقیم برعکس می شوند و کارت های برعکس مستقیم خواهند شد. سپس کارت خوانی فال تاروت را شروع کنید.
اکنون آماده هستید معنی برعکس کارت های تاروت را تفسیر کنید.

بیشتر بخوانید:
خرید کارت های تاروت با آموزش رایگان
اصول و مبانی اولیه آشنایی با تاروت
آشنایی با رموز تصاویر تاروت
آموزش جامع فال تاروت
معنی کارت های تاروت

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن