تاروت شناسیتاروت کبیر

کارت شماره ۱ تاروت کبیر- جادوگر

تصویر شناسی و نماد شناسی

تعبیر کارت جادوگر در جهت درست حاکی از قدرت، مهارت، تمرکز، عمل کردن و زیرکی است. تعبیر این کارت در جهت واژگون نشانه ی دستکاری، برنامه ریزی ضعیف و استعداد پنهان می باشد.

کارت جادوگرکه کارت شماره یک تاروت کبیر هست در فال تاروت کبیر آغاز هرچیز بوده و با سیاره عطارد مرتبط است و همواره با مهارت، منطق و عقل و هوش همراه  می باشد. جادوگر پلی است میان عالم روحانی و عالم بشریت. در دست راستش چوب جادویی اش را به سمت آسمان بلند کرده و با دست چپ به سمت زمین اشاره می کند. او قدرت ماورائی کائنات را می گیرد و بواسطه بدن خود آن را به سوی اجسام زمینی هدایت و منتقل می کند. یک میز جادو در جلوی جادوگر است که بر روی آن چهار شیء شمشیر، عصا، جام و طلسم قرار دارد هرکدام نماد یکی از خال های تاروت صغیر هستند. این چهار ابزار جادوگر هرکدام نماد یکی از چهار عنصر کیمیاگران است )خاک، آب، آتش و هوا( این چهار نماد هرکدام سمبل استفاده مناسب از ذهن، قلب، جسم بدن و روح در رسیدن به تعالی هستند که در واقع نشان دهنده آن است که تاثیر کارت تاروت جادوگر در فال تاروت کبیر تنها در این چهار موضوع پدیدار می شود. در بالای سر جادوگر نشانی است که سمبل جاودانگی و بینهایت است. همچنین دور کمر جادوگر ماری پیچیده که دم خود را گاز گرفته است! این مار یکی از نمادهای باستانی جهان کائنات است که در گذشته از شرق آسیا تا غرب اروپا در کتب و سنگ نوشته های مکان های مقدس مذهبی، کلیساهای مخفی و حتی مخفیگاه های شیطان پرستان وجود داشته است. جامه جادوگر یا همان رداء و لباس بلندی که بر تن دارد به رنگ سفید است که نشان از خلوص و بیگناهی ابله است اما عبایی که بر روی خود انداخته قرمز است که نماد دانش و تجربه دنیوی است. در پایین تصویر مشاهده می کنید که پاهای جادوگر در میان ترکیبی از دو نوع گل سوسن کاملا سفید و گل رز قرمز خاردار می باشد. سوسن سفید نماد خلوص و پاکی و رز قرمز خاردار نماد زیبایی های فریبنده جهان است.

توضیح تکمیلی: در تمدن باستان کیمیاگران معتقد بودند جهان کائنات از ۷۲ بعد تشکیل شده است و بصورت یک چرخه بعد آخر یعنی ۷۲ به بعد اول متصل می شود ماری که به دور خود پیچیده و دم خود را گاز گرفته است نماد این ۷۲ بعد جهان کائنات است و سر مار در واقع حلقه ۷۲ است که به حلقه اول متصل می شود. منظور آن این است که انرژی جهان هیچگاه نابود نمی شود و هر چیزی در آخر به خود او بر می گردد. این نماد از معبدهای مقدس ژاپن و چین گرفته تا کتب جادوگران عرب و حتی مصر باستان در همه جای جهان حضور داشته است.

بشتر بخوانید:
نمادهای فال تاروت براساس اسطوره شناسی
آموزش جامع فال تاروت
تفسیر کارت های تاروت کبیر

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن